hi reader...
seawal 7.30 pagi aku gigih kan diri tuk pergi ke kafe SRI MULU tuk online.
bukan hendak mencari maklumat penting. bukan juga nak buat ape- ape yang berkaitan dengan akademik. namun cuma 1. nak buat akaun facebook. ya akaun FACEBOOK. aku baru buat. sebenarnya sejak dari dulu lagi aku teringin nak buat. namun sengaja aku lengah - lengah kan(memang sifat ku yang suka melengah - lengah ken kerja.) heee...
friendster , facebook, tagged, hi5, ntah.. aku pun tak paham ..kenapa aku buat semua akaun nie.. tengok orang buat, aku pun buat gak. mengikut arus perkembangan. trend . musim . katakan..
hehehe
namun menerjah pula di fikiran aku, kalau terlalu mengikut trend orang, bila lagi aku akan di ikuti oleh orang pula? agak bosan juga kalau asyik mengikut apa yang orang selalu laku kan. namun, apa salah nya andai aku pula yang di ikuti oleh mereka. macam mana ya??
sekali lagi ianya membutuhkan untuk aku berfikir...
hakikat nya otak aku perlu bergerak sebenar nya...
RAYME!!!!!!!!!!!!!! jangan malas~
Monday, May 4, 2009
Friday, May 1, 2009
.....coretan di hari pekerja.....

hi.. good evening everybody~
erm.. tanggal 1 may.
ya. hari buruh hari ini. erm.. kepada semua yang menyambut hari ini.. selamat hari buruh kepada semua. pada plan yang aku catitkan pagi tadi, aku cuma nak berehat sepuas2 hati. al maklum lah baru habis final exam. namun.. tatkala sudah bersemuka dengan internet, banyak lah kerja yang hendak di lakukan. (termasuk update blog.)(bertambah - tambah gittue~)
alamak~
teringat aku yang abg zarul and kak k pesan hari tuh.. "jangan malas baca facts!" hurm.. abg n kakak.. sekarang nie saya cuba sedaya upaya menyedut apa yang ada.. ntah betul @ tidak current isu yang aku bace nie.. nanti kalau ada salah n silap kakak tegur la k..
hehehe...
entah menggapa~
aku tidak paham.. semenjak 2 menjak nie.. perasaan berasa sangat gusar, terlalu memikirkan keluarga, kawan- kawan..dan sesiapa yang pernah bersama dengan ku..
soalan yang selalu menerjah benak ku ,"dapat kah aku bersama mereka lagi??"
oh Tuhan... dekat kan aku dengan mereka.. itu lah doa yang aku sandarkan untuk aku mengubat kegusaran. ya! mungkin aku terasa kekosongan sangat2. aku tak tahu menggapa aku berasa begitu.(merapu kah aku?@ sekadar perasaan aku sahaja?)
tambah- tambah lagi aku singgah sebentar kat blog 'redapplez' erm.. salah seorang pendebat UPM.. aku baca tentang kejayaan beliau dalam dunia debat dan pidato.. memang beliau sangat cermelang. hati aku bertambah sayu... dia dapat harum kan nama keluarga.. pasti nya ibu dan ayah nya sangat gembira dengan dia.. aku pula apa yang ada??
adakah aku ini sekadar liabiliti kepada mereka? mahupun kawan - kawan ku??
terasa aku amat hina di bumi ciptaan Tuhan yang esa.
hurm...
sekadar menyedap kan hati.... aku berkata kepada diri sendiri, 'tidak menggapalah remmy, nanti akan tiba masanya kau berjaya begitu.' sekalipun harapan itu terlalu kecil buat ku..
aku mesti fokus~ fokus?
apa pengisian yang ada pada fokus itu?? sekali lagi ianya memerlukan aku untuk mencari jawapan yang cukup optimis.
......... ahhh... tidak menggapa.. lemas untuk aku memikirkan nya.. apa yang mampu sekarang, aku menghargai apa yang ada di depan mata aku.
Thanks God.. blessed me~
Thursday, April 30, 2009
laila taib pergi....
hi semua.
tatkala sedang sibuk menyiapkan persedeiaan untuk menduduuki peperiksaan akhir tahun, teramat jarang lah aku menyelak mana lembaran kertas, yang di namakan surat khabar. dek kerana kelalaian itu, menyebabkan aku tidak mengetaui isu yang luar dari lingkungan hidup aku. ya~ itu lah aku..
kelmarin, sedang aku borak - borak dengan kengkawan, mereka bercerita tentang, orang meninggal..tersentap pula aku.. bertanyakan siapa yang meninggal. ahhh!!!! terkejut beruk aku bahawa isteri ketua menteri SARAWAk yakni LAILA TAIB MENINGGAL akibt barah.. aku diam seketika, aku tidak paham, apa yang wajar untuk aku lakukan.. sedih itu sudah pasti..
selidik punya selidik, beliau meninggal akibat penyakit barah yang dihidapi oleh beliau selama ini. ya.. teringat aku, semasa aku bersalaman dengan beliau semasa membuat lawatan kat daerah aku. ceria orang nya.. pasti nyata akan berasa kekosongan melanda seisi sarawak. sesuatu yang amat tidak di sangka. ini lah yang di kata kan ajal maut di tangan Tuhan.
beliau selamat dikebumikan semalam.
semoga beliau di cucuri rahmat..bersemadi dengan aman...
Amin.
tatkala sedang sibuk menyiapkan persedeiaan untuk menduduuki peperiksaan akhir tahun, teramat jarang lah aku menyelak mana lembaran kertas, yang di namakan surat khabar. dek kerana kelalaian itu, menyebabkan aku tidak mengetaui isu yang luar dari lingkungan hidup aku. ya~ itu lah aku..
kelmarin, sedang aku borak - borak dengan kengkawan, mereka bercerita tentang, orang meninggal..tersentap pula aku.. bertanyakan siapa yang meninggal. ahhh!!!! terkejut beruk aku bahawa isteri ketua menteri SARAWAk yakni LAILA TAIB MENINGGAL akibt barah.. aku diam seketika, aku tidak paham, apa yang wajar untuk aku lakukan.. sedih itu sudah pasti..
selidik punya selidik, beliau meninggal akibat penyakit barah yang dihidapi oleh beliau selama ini. ya.. teringat aku, semasa aku bersalaman dengan beliau semasa membuat lawatan kat daerah aku. ceria orang nya.. pasti nyata akan berasa kekosongan melanda seisi sarawak. sesuatu yang amat tidak di sangka. ini lah yang di kata kan ajal maut di tangan Tuhan.
beliau selamat dikebumikan semalam.
semoga beliau di cucuri rahmat..bersemadi dengan aman...
Amin.
Sunday, April 19, 2009
bad day..
hi reader..
baru melabuhkan punggung di atas kerusi. letih..
ya . aku baru menghabiskan test final aku. management accounting. hari ini hari pertama.. dan pertama kali aku test final untuk 1st day exam. hurm.
bad day~ tema untuk hari ini. baik aku akan ceritakan bahawa aku berada di pihak yang benar. dan bagaimana "bad day" itu berlaku.
seawal 7.30 am.. aku baru habis mandi. sedang aku sibuk mengemas diri. roomate aku terbangun, mengingatkan aku ' slip peperiksaan jangan lupa' ...lantas... bagai kan kilat menyambar otakku .. minda terus berpusing. alamak~ di mana aku letak slip peperiksaan aku!! habis barang di selongkar.. tak juga jumpa. aku risau.. berpeluh - peluh aku. cari.. cari..dan mencari..
tak jumpa. berpeluh.. risau .. gusar.. semua nya bercampur. ahh setan! aku cuba mencari soft copy.. ya .. masih ada. syukur. otak aku terus berpusing sekalipun agak lembab. mencari di mana nak print. ahhh... teringat kat MISS LEELA. mujur MISS LEELA ada kat bilik. boleh tolong printkan.. aku bergegas..(rambut, muka, perfume.. semua belum di set kan lagi.)dan aku masukkan semua nya dalam beg...
MISS LEELA! u are my angel!
DALAM PERJALANAN KE BILIK MISS LEELA
sambil berlari - lari anak.. aku bergegas menuju ke blok b. jauh juga. tingkat 4 lagi tuh~ di persimpangan.. tak ku duga.. berjumpa dengan pak guard. terus di tahan.
kesalahan;
1. x pakai name tag
( kalau dah rushing cm mne la nak lekatkan semua tue..)
2 tak guna tali leher.
( nie kan final.. budak kat belakang guna T - shirt turun final (perempuan) tidak kena tahan. logik tak? aku sekadar tak guna tali leher jer. kalau nak adil tahan la kedua- duanya sekali. PAK guard BO**H.!!!)
3. guna jeans pada hari isnin.
(salah ke? nie final la.. time kat dewan peperiksaan, budak bilik sebelah aku guna seluar sukan jer turun exam. kenapa tak di tangkap??)
salah kah aku......???? @ pak guard yang tidak beretika??
SELEPAS HABIS FINAL.
ERM... tepat jam 2 pm. sir DOMINIC suruh hantar assignment.(test sebenarnya). alamak. aku tertinggal kan nya kat bilik.
aku ; sir., sorry sy tertinggal kan kertas tue kat bilik. macam mne nie sir?
sir; i dont care.. kalau tak nanti markah kosong la.. (muka angkuh) nie dah berapa hari dah nie. takkan la tak siap lagi!
aku; kalau cenggitu tunggu saya 5 minit la.. saya ambik.
.. aku pergi ambik dalam keadaan panas terik..
.......................................
.......................
..........
aku sampai.
aku; nah sir.
sir; nie kenapa banyak tak buat nie.. saya bukan main baik lagi dengan kamu. jarang nampak lecture macam saya nie.. saya nak tolong kamu. kamu buat macam nie pulak. saya tidak nampak kamu berminat dengan subjek nie..kamu tak buat ..
aku; (selamba) aku tengok tadi banyak yang tak buat pun...
sir; saya tengok kamu nie memang tak d=ada minat terhadap ujian nie.. berapa hari dah saya bagi kamu masa untuk buat semua nie. kamu buat apa??
aku; (selamba) study untuk paper final sir.
sir; kamu kena buat nie.. saya terguris dengan sikap kamu nie..
aku;( selamba) sorry sir.. saya busy dengan paper final....
dia berlalu pergi~~~( muka marah)
konkluksi;
aku hairan. siapa yang sepatut nya marah. aku atau dia. kalau berdasarkan apa yang aku faham tatatertib universiti, memang tidak dibenarkan untuk;
1. buat ujian di luar bilik peperiksaan.( mungkin test ...)
2. buat ujian semasa study week.
- yang dia buat ujian semasa study week ape hal?? dah la selalu batalkan kelas selama nie..
lepas tue nak marah - marah kan orang pula.. berpada - pada la nak mengutuk .. sesiapa yang salah. jangan jadikan alasan nak balik cepat tue sebagai satu alasan kukuh untuk awak menafikan kelewatan saya menghantar ujian tue. bukan aku bersifat kurang ajarperaturan universiti pun tidak pernah menghalalkan ujian semasa study week. terhadap orang yang mengajar aku nie.. tapi aku ada hak. malah maka untuk percaturan ini, kalau aku dapat tahu bahawa percaturan ini boleh menganggu gugat carrymark aku.. pasti nyata aku kena adukan kepada ketua program.
aku ada hak di situ. kali pertama aku di maki sebegitu.. maaf. bukan aku nak tunjuk belang. namun, andai ianya boleh menganggu- gugat markah final paper aku, disebabkan bukan kesalahan aku.. aku tidak boleh terus kan.muktamad!
baru melabuhkan punggung di atas kerusi. letih..
ya . aku baru menghabiskan test final aku. management accounting. hari ini hari pertama.. dan pertama kali aku test final untuk 1st day exam. hurm.
bad day~ tema untuk hari ini. baik aku akan ceritakan bahawa aku berada di pihak yang benar. dan bagaimana "bad day" itu berlaku.
seawal 7.30 am.. aku baru habis mandi. sedang aku sibuk mengemas diri. roomate aku terbangun, mengingatkan aku ' slip peperiksaan jangan lupa' ...lantas... bagai kan kilat menyambar otakku .. minda terus berpusing. alamak~ di mana aku letak slip peperiksaan aku!! habis barang di selongkar.. tak juga jumpa. aku risau.. berpeluh - peluh aku. cari.. cari..dan mencari..
tak jumpa. berpeluh.. risau .. gusar.. semua nya bercampur. ahh setan! aku cuba mencari soft copy.. ya .. masih ada. syukur. otak aku terus berpusing sekalipun agak lembab. mencari di mana nak print. ahhh... teringat kat MISS LEELA. mujur MISS LEELA ada kat bilik. boleh tolong printkan.. aku bergegas..(rambut, muka, perfume.. semua belum di set kan lagi.)dan aku masukkan semua nya dalam beg...
MISS LEELA! u are my angel!
DALAM PERJALANAN KE BILIK MISS LEELA
sambil berlari - lari anak.. aku bergegas menuju ke blok b. jauh juga. tingkat 4 lagi tuh~ di persimpangan.. tak ku duga.. berjumpa dengan pak guard. terus di tahan.
kesalahan;
1. x pakai name tag
( kalau dah rushing cm mne la nak lekatkan semua tue..)
2 tak guna tali leher.
( nie kan final.. budak kat belakang guna T - shirt turun final (perempuan) tidak kena tahan. logik tak? aku sekadar tak guna tali leher jer. kalau nak adil tahan la kedua- duanya sekali. PAK guard BO**H.!!!)
3. guna jeans pada hari isnin.
(salah ke? nie final la.. time kat dewan peperiksaan, budak bilik sebelah aku guna seluar sukan jer turun exam. kenapa tak di tangkap??)
salah kah aku......???? @ pak guard yang tidak beretika??
SELEPAS HABIS FINAL.
ERM... tepat jam 2 pm. sir DOMINIC suruh hantar assignment.(test sebenarnya). alamak. aku tertinggal kan nya kat bilik.
aku ; sir., sorry sy tertinggal kan kertas tue kat bilik. macam mne nie sir?
sir; i dont care.. kalau tak nanti markah kosong la.. (muka angkuh) nie dah berapa hari dah nie. takkan la tak siap lagi!
aku; kalau cenggitu tunggu saya 5 minit la.. saya ambik.
.. aku pergi ambik dalam keadaan panas terik..
.......................................
.......................
..........
aku sampai.
aku; nah sir.
sir; nie kenapa banyak tak buat nie.. saya bukan main baik lagi dengan kamu. jarang nampak lecture macam saya nie.. saya nak tolong kamu. kamu buat macam nie pulak. saya tidak nampak kamu berminat dengan subjek nie..kamu tak buat ..
aku; (selamba) aku tengok tadi banyak yang tak buat pun...
sir; saya tengok kamu nie memang tak d=ada minat terhadap ujian nie.. berapa hari dah saya bagi kamu masa untuk buat semua nie. kamu buat apa??
aku; (selamba) study untuk paper final sir.
sir; kamu kena buat nie.. saya terguris dengan sikap kamu nie..
aku;( selamba) sorry sir.. saya busy dengan paper final....
dia berlalu pergi~~~( muka marah)
konkluksi;
aku hairan. siapa yang sepatut nya marah. aku atau dia. kalau berdasarkan apa yang aku faham tatatertib universiti, memang tidak dibenarkan untuk;
1. buat ujian di luar bilik peperiksaan.( mungkin test ...)
2. buat ujian semasa study week.
- yang dia buat ujian semasa study week ape hal?? dah la selalu batalkan kelas selama nie..
lepas tue nak marah - marah kan orang pula.. berpada - pada la nak mengutuk .. sesiapa yang salah. jangan jadikan alasan nak balik cepat tue sebagai satu alasan kukuh untuk awak menafikan kelewatan saya menghantar ujian tue. bukan aku bersifat kurang ajarperaturan universiti pun tidak pernah menghalalkan ujian semasa study week. terhadap orang yang mengajar aku nie.. tapi aku ada hak. malah maka untuk percaturan ini, kalau aku dapat tahu bahawa percaturan ini boleh menganggu gugat carrymark aku.. pasti nyata aku kena adukan kepada ketua program.
aku ada hak di situ. kali pertama aku di maki sebegitu.. maaf. bukan aku nak tunjuk belang. namun, andai ianya boleh menganggu- gugat markah final paper aku, disebabkan bukan kesalahan aku.. aku tidak boleh terus kan.muktamad!
Saturday, April 18, 2009
Friday, April 17, 2009
dah balik..
hehehehe..
baru lega...
dah dapat balik umah..
dapat la aku makan tak ingat dunia...
yuhhhoooo...
best sangat balik nie...
huhuhuhueeehueh..
korang jangan jeles tau~
baru lega...
dah dapat balik umah..
dapat la aku makan tak ingat dunia...
yuhhhoooo...
best sangat balik nie...
huhuhuhueeehueh..
korang jangan jeles tau~
Tuesday, April 14, 2009
nak balikkkkkkkkkkkkkk!!!!

hulla.....
hari nie .. berapa kali aku dah memungkiri janji yang telah aku taburkan sendiri. aku nak balik... janji ke tiga.. aku akan balik hari nie.. tapi sayang.. kenapa tak dapat lagi.. wujud kekangan... i miss my family, house,... n so on..
aku tak menggerti... aku perlu balik.. itu yang pasti.
tolong....
hari nie .. berapa kali aku dah memungkiri janji yang telah aku taburkan sendiri. aku nak balik... janji ke tiga.. aku akan balik hari nie.. tapi sayang.. kenapa tak dapat lagi.. wujud kekangan... i miss my family, house,... n so on..
aku tak menggerti... aku perlu balik.. itu yang pasti.
tolong....
Monday, April 13, 2009
hari ini....
morning~
what im going to do today...???
- hantar borang permohonan kolej.
- bukukan report ETR
- management accounting...(miss tina.. ade kat bilik x??)
not settel yet??
- nak balik umah.. mintak restu ngn mak n ayah... final dah dekat.
- report and assingment DR. margaret.
- failkan fact debat.
-jumpa timbalan pengarah~~~ adussss......
Subscribe to:
Posts (Atom)
hurm....