Sunday, June 28, 2009

pengajaran buat kita..

bersawang.
itu yang mampu ku ucapkan kat blog aku nie.
ya..teramat.
... banyak yang hendak aku singkap di sini..
namun rasa malas ku masih menghantui diri ini..(hehe aku malas la~)
....
ya .. aku di SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SEBUYAU.
sekolah lama aku
tempat aku belajar ..menimba ilmu pengetahuan..
tidak banyak yang berubah.
tipu la kalau aku cakap tidak ada perubahan lansung.
hehhe..
tapi.. kalau aku lihat pelajar di sini..
banyak yang masih seperti dahulu.
malah keadaan asrama juga bertambah teruk.
banyak kes yang di laporkan semakin pelik.
antara yang menjadi isu panas sekarang nie adalah pengambilan pil..
hym...
aku tak arif angat tentang benda nie..
pun begitu pelbagai usaha yang perlu tuk menangani anak didik warga (SMKS)
....
pada aku,
guru amat memain kan peranan penting dalam menangani masalah ini..
sekadar ingin berpesan..
kalau pelajar dah look down kat guru...
apa kredibiliti yang ada pada guru itu tuk menangani isu nie...
perlu di perkemaskan dengan lebih mendalam..
jangan la cikgu sendiri melakukan kesilapan yang begitu mudah tuk pelajar nampak.
kesilapan ini mencerminkan siapa diri kita.
jangan sesekali.
sebalik nya tunjukkan teladan yang baik kepada murid .
baru lah pelajar dapat hormat kita,..



....
...
...
mencarutkah aku..
TIDAK~

No comments: