Thursday, July 30, 2009

Wednesday, July 29, 2009

maki sial!

hhanjing!!
kau memang sial!!!
puki! dasar tak sedar diri!!!! kau memang laknat!!! sampai keturunan kau memang takkan bahagia nanti...!!!!
aku tak pernah kutuk kau..
yang kau hina aku macam tue kenapa????? babi!!!
sial!!!!!!!!!
sesiapa yang terasa tue pandai2 la..
aku dah hilang kesabaran dah dengan kau!!

di sebalik dingin yang subuh

hi guys!
morning~ (^_^)
huarggh....(menguap)
hym....sebenar nya banyak orang menginginkan kedinginan subuh. tidur lena. dan yang paling penting sunyi tanpa di ganggu sebarang anasir - anasir yang tidak sesuai tuk dikerjakan pada waktu subuh. ya. itu lah yang terjadi padaku subuh tadi. banyak pekara yang berlaku sehingga menidakkan aku untuk tidur, sampai ke pagi.

pertama.
balik dari bilik irman sekitar jam 0000. aku pulang ke bilik tidur ku sendiri, tak jauh sebenarnya. jiran sebelah jah~aku sebenarnya masih terkumat kamit. banyaklah yang aku carutkan(entah apa akan terjadi kalau aku tua nanti. tidak!) aku sebenarnya amat menghargi kedinginan subuh. ya aku suka. jika di bandingkan dengan keadaan tengahari @petang. hal ini di mangkin pula oleh jerebu. sah la. namun subuh kali membuatkan aku agak tidak selesa. kenapa? elektrik buat kali ke -3 dalam minggu ini tidak menjalankan tugas dengan baik. aku amat perlukan elektrik. kenapa?
sebab banyak benda yang perlu aku buat. aku perlukan cahaya dari lampu misal nya. aku tak tahu apa fungsi residen staff. atau pun pegawai kolej. keselamatan pelajar di bawah jagaan siapa sebenarnya. 2 hari dah di laporkan pekara ini. namun tidak ada hasil yang memberansangkan.
nak kata mereka sibuk. pagi tadi sempat juga aku tengok 2 orang pegawai kolej minum - minum dan sembang - sembang.. untuk mencantikkan lagi keadaan nya.. aku mula mencarut. tertekan aku dengan semua benda yang serba tak berfungsi. rasa teringin aku bawa generator ayah aku sebagai satu alternatif. hish. jarang skali aku mencarut di subuh hari.
akirnya apa yang berlaku kepada ku? aku tidak merasai kedinginan subuh itu. terlepas untuk semalaman subuh.

kedua.
aku rindukan subuh minggu lepas. aku amat bahagia. kerna subuh itu banyak memberikan manfaat kepada tu. sekitar 2 jam aku sakit hati dengan black-out, aku cuba redakan diri dengan melayan hp nokia 1100 yang comel itu. aku chat ngn budak itu. ya. budak yang pernah aku suka dulu. ternyata dia masih terlalu dingin. dek kerana kedinginan itu, aku menjadi panas sedikit. aku cuba kawal diri. sebenarnnya aku bukan pemarah. aku baik sebenarnya. tapi aku tak tau kenapa emosi aku agak tak stabil sejak kebelakangan nie. perasaan ingin membidas apa orang kata sentiasa ada. huh. parah dah nie. kembali kepada topik asal. aku mesej dia. banyak gak yang aku bual kan. sekadar berbual kosong. jauh di sudut hati aku masih menyukai nya. pun begitu. aku sedar. siapa aku . banyak yang aku tidak ada. jangan hendak di angkat harta. rupa memang tiada. cuma sekadar angan- angan aku untuk menjadi hero dalam filem sahaja. biar lah aku dengan angan - angan aku sendiri. aku tidak layak untuk semua itu. pun begitu . aku rasa aku agak bertuah juga. sebab nya? aku agak kreatif dalam berimaginasi. aku selalu berangan - angan bahawa aku yang paling hebat di dunia. aku takluk dunia. itu sekadar imaginasi. sekadar berkuasa d alam fantasi.
aku masih suka kan dia.
subuh tidak menjadi dingin lagi.

ketiga
.
dalam menanti pagi, masih tidak dapat tidur. berguling - guling di alantai. mengharapkan sejuk dari simen. sekitar 4.45 am mata aku mula mengalah. untuk tidur.. dalam keadaan mamai, aku di kejutkan oleh bunyi seakan - akan mercun. 2 kali aku terkejut. kalau tak silap . itu bunyi das tembakkan. aku bangun dari katil dan melihat apa yang berlaku di tempat menyidai pakaian itu. jantung aku berdebar-debar melihat pak guard mengepung seseorang yang tengah melarikan diri sambil membawa alat pemadam api (tujuan mencuri) pak gaurd menyuruh orang itu menyerahkan diri. akhirnya orang itu mengalah. aku cuba mengecam siapa budak itu sebenarnya. ya. aku kenal budak itu. pernah sekelas dengan budak tue semasa kelas IDA. terkejut dan takut sangat tue. budak itu berjaya di tangkap dan. pasti ada tindakan susulan. kesalahan nya? tak pasti lagi. tapi itu lah juga yang menyebabkan aku tidak menikmati kedinginan subuh dengan penuh nikmat.

sampai jam 5.00 aku tak dapat tidur lagi . selepas terdengar bunti al - Quran.menandakan azan akan berkumandang tak lama lagi. aku tidak tidir malam nie - detak hati ku.
tak apa la.
habis sahaja azan berkumandang aku cuba fokuskan diri untuk tidur. jam 8.00 pagi sekali lagi aku di ganggu oleh pak cik maintenance memaku barang kat level aku. genap aku tak tidur.
sesungguh nya pagi yang gelap dan subuh itu tidak ku nikmati sebaik nya...
subuh yang tidak dingin.

Tuesday, July 28, 2009

pagi yang gelap


morning girls~
haha...
pagi nie sebenarnya kalau di ikutkan dalam plan asal, kira nak download movie. dan gigih kan diri pergi ke pusat pelajar tuk dapatkan perkhidmatan deconnexion @ streamix. pun begitu... pagi ini memang sungguh gelap sekali. apa yang amat mengkecewakan, kedua - dua perkhidmatan wireless yang di taja oleh UiTM ini tidak dapat di guna pakai. ku cuba sedaya upaya untuk senyum.(menyedapkan hati)..
.....
....
........
30 minit aku kerahkan tenaga tuk mememastikan line deconnexion dah streamix dapat di gunakan. namun hasilnya buntu. aku kecewa. perasaan untuk menyumpah seranah pun semakin meningkat. namun aku cekal kan ati.

'sabar remy. banyak lagi line yang dapat di gunakan'
itulah azimat yang aku gunakan. akhirnya, aku mengalah. aku gunakan line staff.
kalau guna line uitm staff, pastinya banyak benda- benda yang sensored di tapis. (juga penyebab aku suka menyumpah seranah) .
huh...
....
.......
....
pagi ini memang gelap.
2 hari dah elektrik kat level aku tidak menjalankan tugas nya dengan baik. maka, hal ini juga menyusahkan aku untuk melalak, tidur. andaapa perasaan anda kalau tak henti2 blackout??
dalam satu jam lebih kurang 10 kali blackout. sapa yang sepatutnya bertanggungjawab?laporan dah di buat beberapa kali. tapi tindakkan susulan yang di lakukan masih tidak menjawab kepada terhenti nya blackout itu. mohon pihak residen staff fikirkan.
kami perlukan elektrik..

pagi ini memang gelap.
sedang aku terfikirkan yurang dan pekara yag perlu aku bayar. nampaknya wang saku yang aku ada tidak mencukupi untuk membayar yuran - yuran yang ada. yuran untuk family day, yuran persatuan, dinner dplanters, baju d'planters,... dan banyak pekara yang sekutu dengan nya. ohhh... apakah kesudahan ini.
permasalahan makin banyak yang timbul, penyelesaian nya tidak ada. tidak adil. mahu tidak mahu kena menyalahkan diri sendiri. untuk apa?
blurr kejap.



pagi ini memang gelap......
........
bilakah pagi yang ceah yang aku cari selama ini..???

Friday, July 24, 2009

jangan hina kaum.

hi.entri kali ini mungkin agak skema. dan agak bersifat perkauman sikit.
hurm.. sedang aku melayari internet . duduk kat kafeteria mahal nie. aku bukak web utusan online.
ya. utusan online. salah satu berita yang di laporkan oleh utusan ialah

"Kenyataan Abdul Hadi singgung masyarakat Iban"

aku terkejut . tersinggung juga aku apabila Abdul Hadi, yang merangkap Presiden Pas mengeluarkan kenyataan begitu ,semasa ucaptama beliau kempen di Manek Urai.
pada saya.
dalam usaha kita berkempen, perlu untuk kita menjaga hati suku kaum masing. rasional nya?? adalah untuk mengelakkan tragedi 13 mei yang masih menggigit benak kita. bagaimana pada masa itu, perbalahan antara kaum berlaku. apa punca nya?? meraikan kemenangan parti. dan dalam situasi ini, pekara yang hampir sama berlaku. apa kah kita ingin kan perkara itu berulang lagi?? semesti nya tidak. .. sedih. itulah yang mampu di luah kan. rasa nya, ajaran agama tidak pernah menghalalkan penghinaan ini berlaku.. entah...

mungkin aku membuat kesimpulan terlalu awal. mungkin ini salah satu cara orang berpolitik. al maklum lah aku masih kurang fasih dalam keadaan ini.
mohon agar masyarakat di Lubok Antu tidak terlalu mengendahkan apa yang di katakan oleh beliau. hurm.. agak beremosi gak aku..
antara yang beliau katakan..

"Semua pilihan raya kecil sebelum ini keputusannya memihak kepada kita. Cuma di Batang Air sahaja, kita kalah sebab mereka ini tidak reti undi, pakai cawat lagi. Saya bukan nak hina, tetapi tempat yang pakai molek, undi Pas," katanya.

mungkin aku tak faham apa yang ingin di bangkitkan oleh beliau. mohon penjelasan.
terima kasih..

Monday, July 20, 2009

kerja lama yang tak di lakukan~


hello.. salam pembuka buat yang sudi singgah ke ladang buruk nie. ya. lama tak di usahakan.
mungkin pelbagai kekangan yang menghantui diri ini.(propa) banyak juga masa rehat aku telah di curi oleh sesetengah pekara. .....
tidak menggapa. Irman pernah berkata , "im rest, when im die". (relate sendiri)haha.
perlukah..
hym.... sejajar dengan tajuk nie.. aku tak tahu kenapa aku pilih "kerja lama yang tak di lakukan" . aku terbaca dari salah sebuah buku tadi. maka aku kutip ayat tue. mungkin ada benarnya ayat itu aku tujukan kepada aku sendiri. banyak pekara yang dulu aku lama tak lakukan.
yang paling aku rindui ialah minum (bir) bersama kawan - kawan, dan clubbing. ya. lama aku tak laku kan. tahap bersosial aku sudah menurun kah???@ pun faktor masa yang membuatkan aku leka dengan banyak pekara yang lain.
dahulu.. paling kurang seminggu sekali aku bersama kengkawan yang amat di sayangi minum bersama. berkongsi cerita suka dan duka. bergembira bersama. rindu kenangan pada masa itu. haha.
teringat word '3 10'. hue... maksud nya?
orang yang biasa minum tue jew yang paham.
haha...
kiranya itu kerja lama yang aku tak lakukan.
i miss it so much!!!!
siang - siang corner!!!!!!!!!!!!!!!! tunggu aku!!

Saturday, July 11, 2009

Pengumuman Najib sempena 100 hari sebagai PM


1. Diskaun 20% kepada pengguna kad prabayar Touch ‘n Go dan SmartTag yang menggunakan tol lebuh raya 80 kali atau lebih dalam sebulan bermula 1 September 2009.

2. Penyewa Program Perumahan Rakyat di Wilayah Persekutuan dibenarkan membeli rumah yang disewa.

3. Potongan diskaun 50% kepada peniaga kecil di Wilayah Persekutuan memohon dan membaharui lesen perniagaan.

4. Tambahan RM150 juta bagi dana TEKUN dan RM15 juta untuk program pembangunan usahawan muda kaum India.

5. Tambahan kira-kira 3,000 lagi permit teksi individu dalam masa tiga bulan akan datang.

6. Komited untuk mengurangkan kadar jenayah terutamanya ragut dan kecurian kenderaan.

7. Mempergiatkan usaha bagi memastikan bilangan pendaftaran lewat kelahiran dapat dilaksanakan dengan segera.

8. Menyegerakan usaha menyelesaikan masalah kewarganegaraan rakyat.

9. Usaha menambah baik akses kepada kemudahan asas seperti pembinaan jalan dan penyaluran bekalan air serta elektrik di kawasan luar bandar terutama di Sabah dan Sarawak ditingkatkan.

10. Mengurangkan kadar bayaran permohonan lesen motosikal kepada RM211 berkuat kuasa pada 1 September depan.

11. Menubuhkan Amanah Saham 1Malaysia dengan saiz sehingga 10 bilion unit dan terbuka kepada semua rakyat Malaysia berumur 18 tahun ke atas.


p/s ; jauh di sudut hati mengharapkan agar perdana menteri dapat tunai kan demi kebajikan masyarakat.

pembaca sekalian, yang mana anda suka?

pilih la~

kalau aku, sah - sah la no 9 tue.

Saturday, July 4, 2009

aku pun...

hi..
baru sampai kat kampus nie..
ya. memulakan sesi pembelajaran.
menggarap kekuatan yang ada..
pointer??
sentiasa mengharungi pasang surut.
sejak akhir2 nie sentiasa surut.
(bebatak aik dakah aku)
haha...
aku pun nak macam awak.
bahagia...
tidak bermaksud nak meniru dia..
cuma aku nak itu.
hehe..
ape yang aku cakap nie?
hym....