Saturday, January 16, 2010

sahabat blog dan ekspresi

semalam aku terbaca blog sahabat yang agak baru aku kenal. memang aku selalu baca blog dia. tak tau kenapa slalu sangat baca blog dia. mungkin aku nie jenis yang penyibuk, busybody dan sebagai nya... lantak korang lah nak labelkan aku apa. korang ada hak. sebagaimana aku labelkan orang lain. adilkan? jawapan nya ; YA.





kembali lagi.. biasa nya aku baca blog orang pasti nya muka aku akan penuh dengan ekspresi. contoh nya kalau entri someone tuh berbentuk metafora, aku akan berkerut2 sambil aku cuba mentafsir apa yang ingin di sampaikan oleh si blogger itu. pernah juga hati aku meruntun pilu andai madah dan wording yang di gunakan oleh seseorang tuh bertepatan dengan suasana sedih.mereka main sentimen. kekadang kalau sentimen itu ting tong sedikit, aku slalu garu kepala. boink dengan apa yang ingin di sampai kan. haha.
blog sahabat yang bernama xoxo(bukan nama sebenar) cukup biasa. tak ada apa yang menarik. sama ada dari segi penulisan nya atau pun sebagai nya. xoxo kebanyakan entri yang di sampai kan adalah berkaitan dengan kehidupan dia. pun begitu, ada satu entri yang terkini xoxo membuatkan aku rasa panas, tak tenang, muka aku jadi merah... tak tau situasi aku pada masa itu dalam kategori apa. nak kata marah , tidak juga. sedih? tak juga. ntah Apakah itu. hati ku seakan bergolak - golak. membuak ingin memuntahkan sesuatu yang terbuku di hati. telinga ku pula seakan - akan berdesing. tak tau kenapa. aku cuba untuk bertenang.( kenapa nie remy? tanya hati ku.)
aku seakan akan...... entah.. tak tahu macam mana nak describe. haha. lawak kan?
pun begitu.. jauh di sudut hati aku berdoa agar blog aku juga selalu di lawati oleh dia. (tingtongkan?)terima kasih kepada penulis blog itu kerana mampu membuatkan perasaan aku amat lain dari biasa setelah membaca nya. jauh di sudut hati aku bangga. haha. kenapa?? entah.
biarkan semuanya berlalu. di harap si blogger itu mampu membuat entri yang lebih menarik dan mengembirakan hati aku yang tengah lara ini. haha..


p/s - aku amat menghargai blog sahabat itu sebenar nya. setidak - tidak nya aku tahu apa yang terjadi pada dia di sana. (beautiful nightmare~)

2 comments:

Joe_Hans said...

haha...saper???

Rayme Lala said...

johan tau la sape orang tuh~
btw thanx coz melawat blog remy yang bersepah... ;)sweet ya!