Monday, January 2, 2012

SAYA BENCI MENJADI DEWASA

 
1. Maaf, lama tidak menjengah blog ini. Kian sepi. Ahhh! Mana tidaknya, sekarang ini aku rasa sedikit curang, al-maklumlah sudah ada Twitter. Lagi senang dan mudah. Jauh lebih baik dari Facebook. Mahupun Blogger.  #Eh
 
2. Ada beberapa perkara yang sejak kebelakangan ini , mendorong aku untuk menukilkan sepatah dua perkara di laman blog ini. (ini bermakna perkara yang ingin dinukilkan itu  panjang dan berjela – jela dan tak boleh ditulis di laman Twitter. (140 askara) )
 
3. Derita dan pedih bekerja menyebabkan aku sedar, betapa payah untuk menjadi dewasa (mula dah ). Ya, banyak tanggungan. Banyak juga cabaran yang menyebabkan aku terpaksa bertarung dengan diri sendiri, melawan perasaan. Adakah aku sememangnya lemah ? kenapa aku selalu memberontak?  Kenapa aku sudah tidak seceria dahulu? atau Layakkah aku di tempatkan disini ? #self conflict #
 
4. Jenuh untuk aku melontarkan segala persoalan. Sehingga pada satu saat, aku bertanya kembali : bersediakah aku melangkah kealam pekerjaan ini ? adakah keputusan untuk aku TERPAKSA terus bekerja itu satu kesilapan? . ahh, persetankan keputusan ini.  #regret#
 
5. Sekarang saat aku kena pada situasi sebegini, aku mula rasa sangsi. Aku keliru pada kehendak diri sendiri dan kehendak yang lain. Betullah kata orang, “perkara yang paling susah di buat dalam hidup ini adalah membuat keputusan” . # realising #
 
6. Oh ! kenapa aku harus begini. Kenapa semua orang tidak pernah sedar akan apa yang terbuku dihati ini? Tidak! Tidak boleh salahkan semua orang, (i mean..... semualah! )
 
7. Ahh ! biarkan blog ini tergantung. Malas akau nak tulis lagi. Ok bai!
 



 
P/S  Cinta Matiku : keluarga bahagia, tidur, teman debat, shopping, duit dalam akaun bank aku tidak pernah kurang, konsisten 6 angka tiap masa. Biarpun di ambil saban hari.

No comments: